JO19-1 kampioen

Het voetbalseizoen van VV Kollum JO19-1 was ingedeeld in verschillende fases, waaruit bleek dat de 1e klasse net iets te hoog gegrepen was voor het team. In de 2e fase kwamen we terecht in de 2e klasse, waar we beter uit de voeten konden. Uiteindelijk eindigden we als tweede in deze klasse en promoveerden we naar de 3e fase samen met een aantal andere ploegen.

De competitie in de 3e fase was spannend, met alle teams die aan elkaar gewaagd waren. Na 12 wedstrijden gespeeld te hebben, werden we kampioen met 25 punten. We scoorden in totaal 43 doelpunten en kregen er 22 tegen. Opmerkelijk genoeg want in het gehele seizoen hebben we geen vaste keeper gehad, wat de prestatie des te indrukwekkender maakt.

Het seizoen was niet alleen succesvol in termen van resultaten, maar het belangrijkste en meest trotse punt was de ontwikkeling van de spelers. Iedereen heeft zich ontzettend goed ontwikkeld, en dit werd ook door veel mensen opgemerkt.

Na de laatste gespeelde wedstrijd in Grijpskerk hebben we het kampioenschap gevierd bij onze eigen voetbalvereniging vv Kollum onder het genot van een drankje. Waarbij we in de avond dit feestje voort hebben gezet bij een van de selectie spelers thuis. Een mooie afsluiter van een prachtig seizoen!

Foto’s: Sake Beerstra